ilk karnemizi beklerken_pekiyi


Bir önceki yazımızda karne beklerken zamanda atlama konusunu düşünmüştük…

Karnemizi alalı 2 gün oldu, heyecanı korumak için daha notlarını söylemiyorum. merak edin azıcık…

Günlerden perşembe, karne yarın alınacak, öyle işlemiş ki, heyecanı biliyor…Oğuz, diyorum,
– nasıl gelecek karnen, ne bekliyorsun?
– Çok iyi bekliyorum anneciğim
– ya bazı notların zayıf gelirse?
– Anneciğim, bi kere benim zayıf almak gibi bir alışkanlığım yok. karnem çok iyi gelecek…

lafı “aslında senin karne almak gibi bir alışkanlığın da yok” şeklinde uzatmıyorum, zira bu özgüvenle o sıralarda biraz uçuyorum.

Yere konduğumda, “hepsi pekiyi mi gelecek?” diye soruyorum

“Hayır çok iyi gelecek” diyor.

“Oğuz, karnelerde çok iyi diye bir not yok, o pekiyi oluyor…”

ve kelimelerin anlamları üzerine düşünceler başlıyor.

– Peki, pekiyi ne demek, orta demek mi, ben daha iyi bekliyorum notlarımı…

– Pekiyi… Çok iyi demek

– Ama anne, düşününce pekiyi ortaya daha yakın bir anlam taşıyor, neden çok iyi dememişler…

Cevap veremiyorum…

Senelerce hepsi pekiyi karnelerimle (tamam itiraf ediyorum hepsi değil) gurur duyarken aslında pekiyi kelimesinin sadece karnelerde kullandıldığını farkediyorum…

Sahi, neden “Çok iyi” değil de “pekiyi”?..

January 24, 2010. Tags: , , , , . Oğuzdan Hikayeler.

Leave a Comment

Be the first to comment!

Leave a comment

Trackback URI